Strona dla lekarza

Strona dla lekarza (gabinetu, przychodni) to strona, której głównym celem jest zdobywanie pacjentów. Co powinna zawierać?

Strony dla lekarzy (gabinetów, przychodni) są zamawiane u nas dość często. Nic dziwnego, bowiem w branży medycznej, zarówno wśród lekarzy rodzinnych jak i specjalistów, m.in. stomatologów, panuje spora konkurencja. Aby pacjenci rezerwowali wizyty u Ciebie, a nie u konkurencji, trzeba ich jakoś przekonać. Strona internetowa jest odpowiednim narzędziem, by to zrobić.

Co powinna zawierać strona dla lekarza?

To zależy, jak duży podmiot medyczny prowadzisz.

Strony pojedynczych gabinetów lekarskich zawierają najczęściej:

  • informacje o lekarzu (biogram),
  • listę świadczonych usług, czasami wraz z cennikiem,
  • podstronę kontaktową (a na niej: numer telefonu, adres e-mail, formularz kontaktowy, adres gabinetu, mapkę dojazdu).

Strony większych podmiotów zawierają podobny zakres informacji, ale zamiast biogramu jednego lekarza mają dział prezentujący wszystkich członków zespołu. W przypadku dużych zespołów popularne jest stosowanie filtrów nad listą osób. Polegają one na tym, że internauta może filtrować wpisy pod względem profesji (np. lekarz rodzinny, okulista, kardiolog, logopeda; w przypadku strony stomatologicznej: lekarze, higienistki, asystentki).

Jeśli działasz w branży stomatologicznej i chcesz zaskoczyć internautów czymś niebanalnym, powinieneś zamówić dodatkową podstronę, na której będziesz prezentować zdjęcia uzębienia „przed” i „po”, czyli popularne „metamorfozy”. Z naszego doświadczenia wynika, że taka podstrona sprawdza się w promocji dwóch usług stomatologicznych: protetyki (np. na implantach) i ortodoncji.

Popularnym sposobem na zdobywanie pacjentów jest obecność w serwisie znanylekarz.pl – nie zamierzamy tego faktu negować ani z tym serwisem konkurować. Wręcz przeciwnie – uważamy, że dobrym pomysłem jest synergia obu rozwiązań, czyli integracja profilu ze stroną WWW, np. poprzez zamieszczenie kalendarza rezerwacji wizyt ze znanylekarz.pl bezpośrednio na stronie.

Strona dla lekarza – jak powinna wyglądać?

Wygląd strony jest zawsze kwestią gustu. Niektórzy nasi klienci preferują duże zdjęcia, efektowne animacje i mnogość elementów, zaś inni wręcz przeciwnie – czyli chłodny, kliniczny, elegancki minimalizm.

Kolorystyka i typografia strony powinna być spójna z innymi nośnikami informacji stosowanymi w firmie, np. logo, wizytówkami, ulotkami.

Na stronie warto umieścić zdjęcia z profesjonalnej sesji fotograficznej – zarówno portrety członków zespołu, jak i fotografie z gabinetów (pustych lub w trakcie pracy, ale bez widocznych twarzy pacjentów). Jeśli nie dysponujesz takimi zdjęciami, możesz je zdobyć z bezpłatnych lub płatnych banków zdjęć.

Jak pozycjonować stronę lekarską?

Jeśli zależy Ci na dobrym pozycjonowaniu strony w wyszukiwarce Google (czyli dobrych pozycjach strony w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy kluczowe), powinieneś zadbać o dużą ilość unikatowych i przydatnych treści. Jeśli rozbudowane opisy poszczególnych usług medycznych okażą się niewystarczające, warto rozważyć prowadzenie bloga z poradami zdrowotnymi.

Oprócz tego, w pozycjonowaniu ważne jest odpowiednie wykonanie strony, czyli spełnianie dziesiątek standardów – ale to już zadanie dla nas.

Potrzebujesz strony WWW? Sprawdź naszą ofertę.

Udostępnij artykuł:

Wycena strony

Skorzystaj z szybkiej, automatycznej wyceny online. Cenę zobaczysz natychmiast.

Menu