Strona dla restauracji

Strona dla restauracji (baru, pizzerii) to strona, której głównym celem jest zdobywanie klientów. Co powinna zawierać?

Strony dla restauracji (barów, pizzerii) są zamawiane u nas dość często. Nic dziwnego, bowiem w branży gastronomicznej panuje duża konkurencja. Aby klienci zamawiali jedzenie właśnie u Ciebie, a nie u konkurencji, trzeba ich jakoś przekonać. Strona internetowa jest odpowiednim narzędziem, by to zrobić.

Co powinna zawierać strona dla restauracji?

Strony restauracji zawierają najczęściej:

  • menu dań wraz z aktualnymi cenami,
  • galerię zdjęć z wnętrza restauracji,
  • podstronę kontaktową (a na niej: numer telefonu, adres e-mail, formularz kontaktowy, adres restauracji, mapkę dojazdu).

Popularnym sposobem na zdobywanie zamówień jest obecność w serwisach pośredniczących, np. Glovo czy Pyszne.pl – nie zamierzamy tego faktu negować ani z tymi serwisami konkurować. Wręcz przeciwnie – uważamy, że dobrym pomysłem jest synergia obu rozwiązań.

Strona dla restauracji – jak powinna wyglądać?

Wygląd strony jest zawsze kwestią gustu. Niektórzy nasi klienci preferują duże zdjęcia, efektowne animacje i mnogość elementów, zaś inni wręcz przeciwnie – czyli chłodny, elegancki minimalizm. Tą pierwszą estetyką charakteryzują się bary szybkiej obsługi, zaś tą drugą – ekskluzywne restauracje.

Kolorystyka i typografia strony powinna być spójna z innymi nośnikami informacji stosowanymi w restauracji, np. logo, ulotkami, kartami menu.

Na stronie warto umieścić zdjęcia z profesjonalnej sesji fotograficznej, np. zdjęcia dań, stolików czekających na gości lub kucharzy przy pracy. Jeśli nie dysponujesz takimi zdjęciami, możesz je zdobyć z bezpłatnych lub płatnych banków zdjęć.

Jak pozycjonować stronę restauracji?

Jeśli zależy Ci na dobrym pozycjonowaniu strony w wyszukiwarce Google (czyli dobrych pozycjach strony w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy kluczowe), powinieneś zadbać o dużą ilość unikatowych i przydatnych treści na stronie. Jeśli nie masz pomysłu na takie treści, powinieneś rozważyć skorzystanie z kampanii Google Ads, która zastępuje tradycyjne pozycjonowanie.

Oprócz tego, w pozycjonowaniu ważne jest odpowiednie wykonanie strony, czyli spełnianie dziesiątek standardów – ale to już zadanie dla nas.

Potrzebujesz strony WWW? Sprawdź naszą ofertę.

Udostępnij artykuł:

Wycena strony

Skorzystaj z szybkiej, automatycznej wyceny online. Cenę zobaczysz natychmiast.

Menu